Interactief gedenkraam

laat wereldreis onderzeeër opnieuw beleven

Het Marinemuseum heeft er een interactieve presentatie bij. Op de tweede verdieping van de Geschutmakerij kunnen de bezoekers via een interactief herdenkingsraam de reis van de Nederlandse onderzeeboot K XVIII opnieuw beleven.

Vijf panelen laten de bezoeker de verhalen, van deze langste zeereis ooit door een onderzeeër gemaakt, ontdekken. Met filmpjes, een kaartenapplicatie, objecten en grafische elementen wordt het heroïsche verhaal verteld van de K XVIII, haar bemanning, de vele omvaringen, de wetenschappelijke metingen en haar warme vertrek in Den Helder en aankomst in Soerabaja.

Onze werkzaamheden:
Advies, levering en installatie van alle benodigde audiovisuele en multimedia apparatuur voor de animatie, het Polygoon journaal en de interactieve kaart: inbouwbare touchscreenmonitoren, mediaspelers, audiospeler, geassembleerde PC, vandaalbestendige luisterhoornen, hoofdtelefoonversterker en randapparatuur. Facilitair: overzetten files en programmering. Alle apparatuur is speciaal geschikt voor publiekspresentaties.

Opdrachtgever:
Marinemuseum Den Helder i.s.m. Studio Louter (projectmanagement), Todd van Hulzen (ontwerp) en Fiction Factory (bouw)

Lokatie:
Marinemuseum Den Helder